Videoverslag
Verslag
We waren bij deze Spanjeborrel op bezoek bij Auraportal in Houten. Een organisatie die actief is in Nederland en Spanje. De ruimte was prachtig in uitstraling en uitstekend ingedeeld, waarbij wij in één grote ruimte middels de scheiding van een wand een aparte presentatieruimte en een aparte restauratie ter beschikking hadden met alle faciliteiten aanwezig om een goede bijdrage te leveren aan het succes van de Spanjeborrel.
We startten omstreeks 16:30 uur waarbij iedereen weer bij binnenkomst werd ontvangen met een heerlijke glas Cava. Er stroomden ongeveer 35 deelnemers binnen. Terwijl de deelnemers al direct aan het netwerken sloegen, werd er nog de laatste hand gelegd in de presentatieruimte om daar een en ander nog af te ronden.
De bijeenkomst stond enerzijds in het teken van de businessplannen van de organisatie zelf en de mogelijkheden om aan te sluiten als partner. Anderzijds om de deelnemers hun netwerkvaardigheden aan te scherpen en om elkaar te leren kennen.
De aftrap werd gegeven met een welkomstwoord door Marco Kivit, voorzitter van Business Club Spanje. Hij maakte kenbaar dat de organisatie binnen afzienbare tijd als Stichting Business Club Spanje door het leven zal gaan. Via een power point presentatie gaf hij de (groei) plannen weer voor het komend jaar voor de organisatie en wat je krijgt, wat het je oplevert en wat je kunt verwachten wanneer je aansluit als partner (klik hier voor een samenvatting van de presentatie).
Onder aanvoering van de andere spreker van de avond, Rens Tanis van Netwerkgids Nederland, werd met alle deelnemers een gezamenlijke inventarisatie gemaakt wat de business club hen zou moeten of kunnen bieden. De voorzitter had plaatsgenomen achter de lap top om alle aanwijzingen te noteren. Er werden zeer goede suggesties gegeven, waarmee huiswerk werd meegegeven aan de voorzitter om hiermee in de toekomst aan de slag te gaan.
Efraín Sanchez van Sánchez Catering verzorgde dit keer wederom de catering en kwam de sprekers en deelnemers aansporen om te komen eten. Er was weer een een ruime en lekkere keuze aan tapas en iedereen liep dan ook meerdere keren naar het buffet.
In het tweede deel van de bijeenkomst nam Rens Tanis de deelnemers letterlijk bij de hand om met zijn ‘hand lezen’ workshop de deelnemers een goede tool aan te leren om goed te kunnen netwerken.
Het ‘hand lezen’ bestaat uit het vragen stellen aan je gesprekspartner middels een ezelsbruggetje om zo veel en goed mogelijk over zijn of haar activiteiten, doelen, enzovoorts te weten te komen.
- Duim: waar ben je goed in?
- Wijsvinger: wat zijn je plannen? Wat wil je bereiken? Waar wil je naartoe?
- Middelvinger: waar heb je een hekel aan?
- Ringvinger: waar kan ik jou op vertrouwen?
- Pink: hoe wil je groeien?
Er werd natuurlijk wel even benadrukt dat men vooral niet continu of nadrukkelijk met de middelvinger omhoog het gesprek aan de gang te houden!
Na de uitleg werden de deelnemers uitgedaagd om een deelnemer op te zoeken die ze nog niet kenden en middels het ‘hand lezen’ elkaar vragen te stellen. Na een kleine 10 minuten bracht Rens Tanis het geheel weer centraal en werden de deelnemers gevraagd om feedback. Het was duidelijk dat deze tool een duidelijk een meerwaarde bracht om dat je zo snel, makkelijk en zeer persoonlijk informatie kunt delen met elkaar.
Hierna volgde de afsluiting van de bijeenkomst waarbij de voorzitter een aantal dankwoorden en een fles Cava over had voor de gastheer Edwin ter Velde van Auraportal, Rens Tanis van Netwerkgids Nederland en voor de fotograaf, David Ram van Filmforbusiness, die zich opwierp om de foto’s en een videoregistratie te verzorgen voor deze bijeenkomst.
Tot slot volgde nog een kleine tombola met daarin onder meer een Asador de pollos aangeboden door Sánchez Catering en een aantal boeken met als thema Netwerken, dit laatste aangeboden door de Business Club zelf.
Het duurde vervolgens nog wel een uur voor de laatste gasten de deur uit waren.
Kortom, alweer een fijne, leerzame, enthousiaste bijeenkomst met veel ruimte om te netwerken met gelijkgestemde ondernemers en professionals. En, daarmee dus een geslaagde bijeenkomst.
Dank aan:
Deze bijeenkomst werd gesponsord door: